Spaaractie Albert Heijn promoot gezond eten
Geplaatst op 08 september 2020
Met de Foodstars-app kan iedere speler familie en vrienden uitdagen met tientallen foto- en video challenges die te maken hebben met gezond eten, drinken en bewegen. De spaaractie is onderdeel van de ambitie van Albert Heijn om iedereen in Nederland te helpen bij een gezondere levensstijl. YouTube en TikTok influencers Kalvijn en Senna daagden deze week een aantal kinderen van groep 8 van basisschool De Werveling in Soest uit voor de allereerste challenge.
Klanten krijgen bij besteding vanaf €5 aan groente en fruit een gratis Foodstars-kaartenset met 16 kaartjes, zoals de stoere Ananassies, de perfectionistische Perzik Preciesjes of de wijze Walnootweters. Iedere week is er een nieuwe set. Met elke afzonderlijke set kunnen al diverse spellen worden gespeeld, maar de verschillende sets kunnen ook gecombineerd worden om zo nieuwe spellen te ontdekken en het nog uitdagender te maken. Daarnaast is er de Foodstars app met iedere week ruim 10 nieuwe creatieve, sportieve, muzikale en culinaire challenges. De spaaractie loopt van 7 september tot en met 4 oktober. In deze periode verschijnt ook de kids Allerhande, een speciale uitgave met makkelijke en gezonde recepten voor kinderen. Én het tweede nummer van 'Beter Eten' komt uit. Dit magazine, gericht op een gezonde leefstijl, staat boordevol inspiratie, informatie en tips over gezonder eten en leven voor elk budget.
Marit van Egmond, CEO Albert Heijn: "Ongeveer de helft van de kinderen in Nederland eet dagelijks onvoldoende groente en fruit. Wij willen gezinnen daarom helpen verser, gezonder en gevarieerder te eten. Spelend leren en zelf ervaren zijn daarbij van cruciaal belang. Foodstars is daar een mooi voorbeeld van. De basis voor gezond en duurzaam eten begint al op jonge leeftijd. Kinderen die meer weten over voedsel, hebben meer kans op een gezond voedingspatroon. Jong geleerd is oud gedaan!"
Bron: Goedemorgen