Nieuw logo Van der Ende

Nieuw logo Van der Ende

Van der Ende Group introduceert een nieuw logo. Het verhaal achter deze wijziging kenmerkt het familiebedrijf. Veel respect voor het verleden, leven in het ‘nu’ en de blik altijd gericht op de toekomst.

“Het oorspronkelijke idee is al ettelijke jaren geleden geboren. Ik dacht destijds: wanneer ik het stokje van mijn vader definitief overneem, ga ik als eerbetoon het logo aanpassen,” zegt Lex van der Ende, Managing Director Van der Ende Group.
 
De geschiedenis zou zich dan herhalen. Want het huidige logo van Van der Ende Groep, de herkenbare AE, zijn de initialen van Arie van der Ende. Arie was de vader van de oprichter van Van der Ende Group, Piet van der Ende. Uit respect voor zijn vader had Piet besloten om zijn initialen te verwerken in het logo. Lex: “Vanaf heden hebben we een logo waar eigenlijk alles in zit. Modern, internationaal en mijn vader. We hebben afgelopen vrijdag tijdens ons jaarlijks terugkerend bedrijfskerstfeest in het bijzijn van alle collega’s het nieuwe logo onthuld. Vond het eerlijk gezegd best spannend, maar ben uiteindelijk blij en trots dat we op deze wijze m’n vader dit eerbetoon postuum hebben kunnen geven. Ik weet dat hij er in het begin wel een beetje aan had moeten wennen, maar dat hij het na een tijdje prachtig had gevonden.”

En hiermee is de belangrijkste reden genoemd voor de verandering van het logo, maar er zijn voor Van der Ende Group nog drie belangrijke redenen. Logo’s zijn dynamisch,  die veranderen door de jaren heen. Zo ook het logo van Van der Ende Group. Daarnaast wordt samen met het logo ook direct de volledig nieuwe huisstijl verder uitgerold en de laatste reden is de internationale strategie van het bedrijf. Vandaar Group met een u in plaats van de Nederlandse versie. Dit nieuwe logo oogt fris, modern en “smoelt” internationaal ook nog eens goed.

Bron:

Deel artikel



Meest gelezen