Groen licht zachtfruit voor promotiecampagne
Geplaatst op 27 november 2024
De promotiecampagne heeft als doel de interne EU-markt te stimuleren voor zachtfruit: aardbei, blauwe bes, framboos en braam. De campagne richt zich op een grotere bekendheid van vers zachtfruit uit de EU met als doel om de consumptie te laten stijgen. De focus ligt op jongvolwassenen in Nederland, België en Duitsland omdat jongvolwassenen ondergemiddeld zachtfruit eten. Binnen de campagne staan de voedselwaarden: gezond, vers en gemak centraal.
De campagne loopt van 2025 tot en met 2027, met een jaarlijks budget van €400.000. Vanuit de sector wordt jaarlijks €120.000 ingelegd, waarbij Brussel €280.000 aanvult. Deze campagne krijgt financiering vanuit het promotieprogramma van de Europese Commissie – Enjoy, it’s from Europe!
In de komende maanden wordt het plan verder uitgewerkt door het werkteam promotie zachtfruit, bestaande uit: ZLTO, Glastuinbouw Nederland, NFO, Berry Briljant, Simply the Bes en GroentenFruit Huis (penvoerder)
Partners: abbGrowers, Berries Pride, Berry Brothers, BerryWorld, Fossa Eugenia, FruitMasters, Genson Group, Kompany, Royal Berry, The Greenery, Veiling Hoogstraten, Veiling Zaltbommel, ZON.
Bron: Glastuinbouw Nederland
Meer nieuws