Partnership jem-id en QPI boost sectorbrede vragen
Geplaatst op 16 april 2024
Meer dan 25 jaar geleden is QPI gestart met de eerste versie van GreenCommerce om hun dagelijkse processen te digitaliseren. Daarbij zijn zij als eerste bedrijf aan de slag gegaan met de WMS App; het Warehouse Management System gekoppeld aan GreenCommerce waarmee het orderpickproces volledig digitaal verwerkt wordt. In het warehouse wordt dagelijks met meer dan 35 tablets gewerkt. Vanwege de nauwe banden die door de jaren zijn opgebouwd, zijn QPI en jem-id vorig jaar gestart met een unieke partnership die voor beide partijen veel waarde toevoegt.
Wederzijds vertrouwen zorgt voor win-win
Middels een afspraak per jaar o.b.v. fixed price, waar met wederzijds vertrouwen naar wordt gehandeld, ontwikkelt jem-id aan sectorbrede vraagstukken die door QPI worden aangedragen ofwel door jem-id op de werkvloer worden geconstateerd. Dit varieert van quick-wins tot grote vraagstukken die opgesplitst worden in verschillende projecten. Belangrijk is daarbij wel dat de ontwikkelingen een toevoeging zijn voor de basis van GreenCommerce of aanvullende modulepakketten. Dat wil zeggen, dat de ontwikkeltijd voordeel kan bieden voor alle gebruikers van GreenCommerce, mits er gebruik wordt gemaakt van de betreffende module. Martijn van Andel, eigenaar jem-id, begint: “Zo voorkomen we dat er een situatie ontstaat waarbij ontwikkelingen alleen passend zijn voor QPI. Door de intensieve samenwerking krijgen we inzicht in sectorbrede vraagstukken. Zodoende kunnen we oplossingen in de techniek bieden die voor het gros van onze gebruikers relevant zijn.”
Evaluatie na het eerste jaar
Maarten Leerdam, Head of Finance bij QPI, is enthousiast over het traject en ziet kansen voor de toekomst: "Door deze manier van samenwerken kunnen we grotere projecten oppakken, gericht op de lange termijn en deze continu blijven toetsen met de praktijk.” Jeroen Nibbering, Product Owner bij GreenCommerce, vertelt: “Door de samenwerking met elkaar aan te gaan, krijgen dit soort onderwerpen een plek binnen GreenCommerce. Zulke ontwikkelingen hebben een grote impact op de bestaande techniek, waardoor er veel tijd in moet worden geïnvesteerd. Met deze samenwerking wordt dat mogelijk gemaakt.” “We zijn erg positief over deze vorm van samenwerking en staan open om dit met meer partijen op te zetten." sluit Martijn af.
Meer nieuws