A4: verbreden of niet?
Geplaatst op 22 juni 2020
Volgens Ten Have heeft de verbreding weinig nut als het aantal rijstroken in de Ketheltunnel niet toeneemt: "Dan ontstaat het risico dat er zeven kilometer file voor de Ketheltunnel tot aan Den Hoorn gaat staan, dat mensen alternatieve routes gaan zoeken, hier door Midden-Delfland gaan rijden over polderwegen die daar niet voor bedoeld zijn." De wethouder van Midden-Delfland stelt dat de verbreding ook een verkeersaanzuigende werking heeft, van naar verwachting zo'n 1.500 tot 2.000 extra voertuigen per uur.
Midden-Delfland hoopt op andere oplossingen als beter openbaar vervoer. Bovendien vraagt Ten Have zich af of inmiddels niet iedereen inziet dat het 'onzin is om elke dag aan te sluiten in de files om op het werk te komen en naar huis te gaan'. Hij denkt dat het geld dat voor de verbreding benodigd is, beter te besteden is. Maar zijn Westlandse collega hoopt toch echt dat er ergens volgend jaar gestart kan worden met de verbreding.
Lees hier verder en bekijk een video-item
Bron: WOS